trainingen

27 keer in de boot boot vertrek!

(3km gemiddeld = 81 km op drie maand… ik moet drie maal die afstand doen in één maand, dikke pret 🙂 )

20-4  2-5  2-6

24-6
    26-6: 3de keer opt schel

20-4

Na twee testjes was het zondag voor de eerste keer ‘werkendag’. Eerst ging Steven even goed door, waardoor hij moest toegeven dat het best vermoeiend is.

Daarna vaarde ik 27 minuten wat goed was voor 1.5 km.

Niet slecht voor een eerste keer zou je denken… maar ik was helemaal kapot 🙁 . Deze morgend raakte ik door stijfheid niet uit mijn bed en moest zo een nieuwe vaarsessie met Yannick afbellen.

Nu vertrek ik een weekje op vakantie met u/turn.

Daarna terug vollenbak, ik plooi ni!

2-5

Een verslagje van vorige week kan je hier lezen.

Ik had afgesproken met Steven om te gaan trainen deze namiddag. Hij heeft al een keertje van Hingene via de westerschelde naar zee gevaren. Op voorhand heeft hij mij de tocht afgeraden, maar na een tochtje op de boot, was hij (zo goed als volledig) overtuigd!

Ikzelf deed het al beter dan vorige keer. oefening baart écht kunst.

6-5

Deze middag had ik afgesproken met Lara, een stagaire die mee naar Marocco ging met u/turn. Er bleek schade aan het aandrijf mechanisme van de boot. Met een stuk stevige visdraad kon ik het voorlopig repareren. De leverancier is op de hoogte, hopelijk komt hij snel met een permanentere oplossing.

Het varen op zich ging goed, vertrokken in tegenwind (met 2 op de boot) en achteraf laten terugdrijven. Er zijn slechtere manieren om je maandag door te komen 🙂

10-5

Vandaag enorm veel wind! Ann en ik gingen verder dan ooit! Wel veel pijn gehad aan mijn been, dinsdag leg ik dit probleem voor aan de ergo. De uithouding begint te beteren. Als de pijn wegblijft komt het goed!

Op de terugweg was de pijp uit, en moest An meeroeien. Later is Jonas toegekomen en nam hij An mee op een acrobatisch tochtje.

15-5

Jean ging mee, vandaag heb ik voor de eerste keer de vijver kunnen oversteken (+2 km)

22-05

Emmy en ik zullen goed slapen deze avond! Serieus stoempen tegen de wind vandaag… Het is nu wel zeker, ik heb het slechtste jaar ooit uitgekozen qua weer voor de trainingen 🙂

25-05

mathias ging vandaag mee. Een leuk maar winderig dagje.

26-05

vrienden waarmee ik naar Brazilie ging kwamen af voor bij te praten en samen te eten. We reden samen naar Willebroek en gingen even varen. Weer vier mensen die de boot getest hebben en goedgekeurd! Er zijn geen (mooie) foto’s, helaas pindakaas.

27-05

Deze namiddag ging ik Tine halen onder een stralend zonnetje! Het was al even geleden dat het zo aangenaam was op het water (qua temperatuur 🙂 )

28-05

Vier dagen op rij gaan varen! Morgen las ik een rustdag in…de benen zullen er niet om rouwen 🙂

Normaal ging Mathias van steen mee, maar hij moest passen door een pijnlijke rug. Op het laatste moment iemand vinden die mee kon, bleek niet eenvoudig. Na 20 keer bellen, had ik Mathias Schelfhout ‘te strikken’. De zon was paraat,  en we vaarden rustig de oevers af, genietend van de natuur, zowel boven als onder water. zo zagen we een meerkoet met jongen, een school baarsjes, een wolhandcrab, 2 zwemmende polen en een extreem grote goudvis.

28-5 - kopie.jpg

We waren nog maar net aan de oever toen het begon te gieten, sjanske gehad…

30-5

De zomer mag nu écht gaan komen

2-6

gisteren op een (goei) feestje ‘ne stuik’ op mijn oog gezet. Oog toe en drie draadjes.

Peter, Geralgine en Sanne gingen mee, leuke dag, wel was de conditie niet optimaal…

3-6

Vandaag ging Lies mee. Zelden zoveel meegemaakt op één dag!

Den ‘big boss’ van Hazewinkel kwam even kijken hoe het zat.

We zijn naast de oever naar de overkant gevaren en terug, goeie training…

Aan de overkant zat een meeuw te broeden. Ze vond het niet zo leuk dat we fotokes namen, en kakte op mijne kop.

De afgedlegde weg (ben niet alleen terug geraakt) => 4,5 km

5-6

Met de jean trok ik naar de Schelde – de eerste keer! Ik had extreem veel zenuwen… kan ik de stroming wel aan? is dit geen onbezonnen plan? hoe zit het met de golven??

Het ging geweldig! prachtig!

Even later kwam Jelle en was ik omringd door mensen van kanoclub Pingo. Een mooie dag, het doet deugd te merken dat training vruchen afwerpt!

Samen met hen ben ik tot een heel belangrijk besluit gekomen… op 27 juli kom ik aan bij Zates, en daar stop ik.

6-6

Deze avond ging ik met Liesbeth op het water (in Hazewinkel) Net zozeer een training, eerder genieten van de natuur bij een ondergaande zon.

10-6

Na het overlijden van Maarten (medewerker van To Walk Again) ging ik op zoek naar een lift om naar de begrafenis te gaan. Zo kwam ik in contact met Ine. Ze zat thuis, ik zocht volk om te gaan varen… ideaal :).

We hadden elkaar niet gezien of gehoord op voorhand, maar het was wederom een geweldig leuke dag. Dankzij dienen boot toch al goed geamuseerd hoor!

Vandaag 4 km gedaan maar het was zwaar. Het zal knokken worden.

Morgen handbiken, en woensdag waterski, even de benen laten rusten!

14-6

Pieter ging deze namiddag mee. Gisteren was het guur weer en trainde ik in de kliniek van bornem, maar vandaag gaf de zon het beste van zichzelf.

Vijf kilometer deze namiddag. De afstanden worden groter…

17-6

Eindelijk kan ik eens zeggen: “het ging goed vandaag!” Vijf kilometer mét veel wind op 2 uur en half. Ik was ook niet echt kapot.

Morgen hopelijk evengoed… Bram en Mathias vaarden met een boot van de kanoclub. Vanaf vandaag mag ik deze lenen voor elke training.

Vertrekken met regenkledij aan, en terugkomen in bloot bovenlijf…

18-6

Hittegolf!

Vandaag dus eerder een beetje rustig rond liggen dobberen. Ik ben ook gaan voederen voor vissers. Ze waren hun bollen (boilies) één voor één aan het inwerpen. Ik nam hun emmer, vaarde naar daar en kapte hem leeg, veel makkelijker.

Bram heeft de stabiliteit van mijn boot nog maar eens bewezen. Hij heeft vooraan rechtgestaan, en lag te jongleren.

19-6

Vanavond ging ik voor de 2de maal op de Schelde. Koenie en Liesbeth vaarden mee met een kajak van de Pingo. Het viel blijkbaar tegen om als 2 ‘beginners’ koers te houden in de stroming. Er zijn veel toeschouwers afgekomen, en die zagen mij allemaal doodgaan toen ik een stuk moest doen tegen de stroming 🙂

Ik ben ook een keertje vastgevaren op een zandbank. Het water is niet helder genoeg om de bodem te zien. Terug losraken is écht niet makkelijk en omslachtig. Misschien moet ik toch een dieptemeter meenemen.

Volgende week nog een laatste keer met de Pingo. Ik zou de volgers willen oproepen om een keertje te proberen.

20-6

De training op de Schelde zat nog stevig in de benen in ik was moe… Maar ik had afgeproken met Flore en Julie van U/TURN. Ik zeg niet graag iets af, en in de gietende regen reed ik naar Hazewinkel. Mananman, wa een kutweer was da!

Eens aan het water brak de zon door, en was het een aangenaam dagje!

Er passeerde iemand met een motorboot, en ik vroeg hem om een beetje golven te maken voor de meisjes. Hij overdreef, en ze moesten verder met een natte broek 🙂

Ik had moeite om heen en terug te varen (vijf km) door de uitputting van vorige dag. Uiteindelijk is het toch gelukt, morgen verdiende rust!

Eigenlijk is mijn beoogde doel vrijwel onmogelijk. Ik heb nog nooit 12 km kunnen varen, en vanaf volgende week moet ik het elke dag doen… Niet te veel aan denken zeker. Vorig jaar leek de uitdaging ook onhaalbaar…

23-6

Met Wannes en Soline beleefde ik vorig jaar een mooie tijd onderweg naar Compostela. Net zoals toen hadden we niet veel geluk met het weer. De training op zich viel reuze goed mee! Er was geen enkel moment waarop ik dacht: “fiieuw, nu ist wel zwaar”.

24-6

Tine had meer dan 3 u met de trein gereden om samen met Ruth, mij te komen bijstaan, lief!

Door de wind werd het een zware training, maar ja, volgende maand zal er ook wind zijn…

26-6

Twee trainingen deze namiddag!

Om drie uur reed ik met mijn broer naar Hazewinkel, de laatste keer voor mijn vertrek… Jens (een vismaat) stond ons op te wachten. Ze probeerden eerst mijn boot. Net als de rest die er al mee vaarden, vonden ze het heel leuk, maar enorm vermoeiend. Voor de eerste keer vaarde ik met een gps, en zo merkte ik dat ik tussen 2 en 4 per uur vaar. Dit is afhankelijk van de wind en de vermoeidheid.

Om zeven uur had ik afgrsproken met Koen en Tim. We gingen nog een tochtje doen op de schelde. We vertrokken meestroom richting Dendermonde, en kwamen terug toen het tij gekeerd was. Van al mijn tochtjes was dit de mooiste, meest idylische, meest… en daar zat ik dan met 2 kerels 🙂 Het schemerde toen we aankwamen.

In het terugkomen liet ik mij een stuk trekken, ik was weeral kapot! Dat ziet er niet echt al te best uit 🙁